fredag 25 februari 2011

Ryggradslösa djur

Jag kunde inte låta bli att utveckla arbetet ytterligare med våra fina ryggradslösa djur som hänger på väggen i korridoren. Det fick även bli en liten integrering med engelskan. Så idag fick eleverna i klass 6 översätta ett par faktameningar var om sitt djur till engelska. Sedan använde vi Garageband för att spela in allas röster. Filmade djuren gjorde jag med min Iphone. Sedan satte vi ihop film och ljud i Imovie. Jag känner att jag lärt mig mycket idag :) Det var superkul och faktiskt inte så himla svårt som jag trodde. Till min hjälp idag hade jag min lärarstuderande Kim Barkedahl på besök, så lägligt... Han passade visst dessutom på att ta en bild på mig under arbetet med filmningen. Hahaha...

Eleverna var otroligt duktiga. Här ser ni resultatet av filmen:
Untitled from Sara-Maria Stenskepp on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar