onsdag 23 mars 2011

Flying paper

Förra veckan var jag i San Francisco på NSTA´s stora årliga NO-konferens. Jag var där för att själv hålla ett litet tal om fördelarna med att dokumentera och publicera arbetet i klassrummet. Jag deltog även i en "make and take"-session.
Jag hade förmånen att träffa många inspirerande NO-fantaster som gav mig mycket roliga idéer. Bland annat träffade jag den här goa gubben Joe från Hawaii.
Han hade mycket kul att berätta och delge mig och det som jag nu har provat i klass är "paper flyers". Med en särskild vikteknik kan man få ett papper att flyga riktigt långt.


Jag genomförde denna övning med mina 2:or som jag börjat undervisa i NO en timme i veckan.
De tyckte det var superkul och många gick hem och gjorde fler och funderade på förändringar och utveckling. Toppen!

Så här lycklig blev Markus när hans flyer kom längst, ca 15 m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar