onsdag 4 april 2012

NSTA Sciencekonference i Indiana

Jag har kommit hem ifrån en fantastisk resa till USA. Jag ingår i ett nätverk "Science on board". Vi träffas kontinuerligt och åker emellanåt och föreläser eller ställer ut tillsammans, på t ex biennaler och biennetter. Vi åkte nu till Indiana och NO-konferensen som hölls där, anordnad av NSTk. Det är en otrolig upplevelse och en sådan belöning att som lärare få åka och uppleva något sådant. Vilken häftig konferens. 7000 No-lärare på samma ställe, kan ni tänka er? Varje timme fanns det 40-50 olika föreläsningar eller workshops att välja att gå på. Vi i nätverket hade en föreläsning om att ha NO på en interaktiv tavla och pratade om fördelarna med det. Själv var jag med på ett hörn och pratade om fördelarna med att dokumentera och publicera arbetet som händer i klassrummet. Förutom denna föreläsning så stod vi som idéutställare på en "NO-marknad". Där visade jag upp mina fyrors fina arbete med människokroppen, då de bland annat på kartong illustrerade människans olika organsystem på valfritt sätt.


Det var en sådan succé! Det var mycket folk som kom förbi och det fälldes kommentarer som "best ever", "best idea today", "you made my day", I´m going to sell this idea to everyone I see"... Så det var verkligen roligt och när jag kom hem och berättade detta för klassen så blev de förstås stolta och glada. Dessa "gubbar" åker nu vidare till Kina över påsk, med Hans Persson. Han kommer under sin träff med lärare där att visa dessa mästerverk. Kul, och tack Hasse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar